Farlig Ögeltjärn

Imorse vid halv sju satt vi återigen i bilen, denna gång gick färden till Gullvik. Husse skulle fota så jag och Zsandor följde med och passade på att gå runt i skogen. Vi var ute drygt två timmar och det enda ovanliga som hände var att Zsandor skulle dricka ur tjärnen men ramlade i när han drack... sen kom han inte upp, fick nästan panik där han simmade runt och inte lyckades ta sig upp (det är höga kanter runt tjärnen), jag kastade av mig väskan och rusade dit, halkade ner med ena benet innan jag lyckades få tag på hans sele och dra upp honom. Det var läskigt men äventyret slutade lyckligt, vi åkte hem och Zsandor bäddade ner sig under sitt fluffiga täcke och sov många timmar...


Kommentarer
Postat av: ligistenZelda

oj vad vackert!

2008-10-03 @ 11:09:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0