Ännu en härlig tur

Ja idag tog vi alltså en lite kortare skogstur, på "bara" lite drygt tre timmar. Det räckte nog bra för Zsandor har varit helt slut hela dagen efter det (han är nog trött från gårdagen).


Nu är det så pass varmt att Zsandor går och inte bara dricker i bäckar utan även svalkar tassarna!


Fulöra


Zsandor passar in i skogen


En sak jag kom på idag är att jag verkligen gillar skogarna häromkring. Visst saknar jag bergen där hemma, för bergen här är mest skogsklädda och inte heller så höga. Jag saknar att kunna klättra upp på ett högt berg och sitta där på karga berg och titta ut över allt det vackra, här är utsikten mycket mer begränsad pga alla träd. Men, idag insåg jag att skogarna här är bättre på ett sätt, det är mycket glesare än "hemma" i norrland. Det är mossigt överallt och mest en massa höga tallar som står glest så man ser långt omkring sig. Det är bra, för jag gillar inte när man inte ser framåt, speciellt inte i skogar där det finns björnar och sånt.


Så här fin skog har vi i Dalarna!


Kommentarer
Postat av: Tessan (Alvas mamma)

Jag gillar också moss-skogarna! Kan ni inte komma hit någon helg????????? kramar från oss alla 3

2009-04-30 @ 19:26:05
URL: http://danstanten.blogg.se/alva

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0