Vår!

Nu är det  verkligen vår! Zsandor har visserligen inte gjort sin "vår-rullning" ännu men han har faktiskt ätit gräs idag! Jag kände mig väldigt hemsk igår eftersom jag skulle på konferens idag i Borlänge, ca 4 mil bort och hade då ingen möjlighet att åka hem till Zsandor på lunchen. Han blev alltså ensam hemma i drygt 8 timmar, något som visserligen hänt förut och inte varit några problem men ni förstår säkert att det känns hemskt, kände mig som värsta djurplågaren...
Men det skulle vara sol och varmt idag så jag ställde upp balkongdörren litegran så han skulle kunna gå ut och vara där, la även ut tidningar ifall han inte skulle kunna hålla sig. När jag kom hem så gick vi såklart ut direkt men det han gjorde då var att nosa runt en stund, äta lite gräs. Ingen brådska att kissa överhuvudtaget... inte hade han kissat på tidningarna heller. Jag vet ju inte om han varit ute och solat något men ute på balkongen hade han varit för de godisar jag lagt ut där var borta...
När vi rastat så satt vi på balkongen i en dryg timme och solade, det var 14 grader där i skuggan så ni kan ju tro att vi njöt! Sen gick vi ut i skogen i lite över två timmar och sen blev det ett litet ben och lite bus, så nu har jag reparerat mitt dåligt samvete!


Kommentarer
Postat av: Malin B

Så skönt att det dåliga samvetet kunde repareras snabbt!

Det ÄR så underbart med vårsol. Ny energi laddas snabbt då.

2009-04-02 @ 21:39:05
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0