Zsandor 7 år!

Idag fyllde min älskade pojke hela 7 år! Inte klokt hur tiden går, det känns nästan som att det var igår när han sprang runt som en omogen och olydig två-åring... nog för att han fortfarande är ganska olydig av och till och har en hel del unghundsbeteenden kvar men ändå.

Förra födelsedagen bodde vi i Sundsvall och det hade just kommit 1 dm blötsnö, matte jobbade till 17 och Zsandor ville absolut inte vara ute på kvällen. Ingen höjdardag alltså. Men idag blev en riktig toppendag för Zsandor! Husse kom hit igår, idag vaknade vi tidigt, gick en liten runda och sen fick Zsandor sin födelsedagspresent, ett mjukt får som bräker. Han älskar ju allt som låter och mjuka leksaker är såklart bäst för de är skönast att bita i!
Sen gick vi ut i solen, det var ca 12 grader varmt och snön är ju helt borta nu (Zsandor hade sin vår-rullning i förrgår! det är hans sätt att inviga våren: det är torrt nog att rulla sig = vår!). Vi gick längs vattnet bort till naturreservatet, stannade lite här och var och lekte med en pipis, solade, fikade och bara njöt. Fyra timmar var vi ute och gick i lugnt tempo, sedan satt vi två timmar på balkongen innan Zsandor fick nog, gick in och slocknade på soffan. På kvällen har han ätit ben och mest vilat, gosat med matte och husse.


Zsandor skäller in sin födelsedag!
foto av husse


Ska avsluta födelsedagsbloggen med några rader ur en av mina favoritvisor, Isabelle med Björn Afzelius, för det är min egen "Zsandor-låt", jag tänker alltid på honom när jag hör den och de här orden är från mig till min Zsandor som jag älskar så otroligt mycket:

"Solen lyser i ditt hår
marken blomstrar där du går
om du ber mig ska jag tysta vindarna

Varje rörelse är sann
världen vilar i din hand
om du ber mig ska jag stilla vågorna"

...

"Jag kunde svalka öknarna
jag kunde smälta isarna
för en oersättling stund i din närhet

jag kunde skingra skyarna
jag kunde lyfta slöjorna
för ett svindlande bevis på din kärlek"

Kommentarer
Postat av: Tessan (Alvas mamma)

Grattis i efterskott!!!! Vi saknar er!

2009-04-11 @ 13:19:20
URL: http://danstanten.blogg.se/alva
Postat av: Jessica & Desti

Grattis i efterskott!! :)

2009-04-14 @ 16:11:12
URL: http://vovve.info/jezzi/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0