Djuptjärn runt

Igår var vi i "våran" skog, dvs. den närmaste skogen, där vi inte varit på flera veckor. Vi gick till ett av favoritställena och var där nån timme, busade och grejade. Tyvärr försvann solen just när vi kom fram så det blev inte så lyckat som jag hade tänkt mig, men 2½ timme var vi ute och det var helt okej.

Idag hade vi en underbar skogstur. Åkte bort till Kärrgruvan och gick upp i skogen mot Djuptjärnen, väl där bestämde jag mig för att det kunde vara spännande att försöka ta sig runt tjärnen (som är väldigt stor och mer ser ut som en sjö), det ser ut att finnas massor av mysiga ställen längs stranden och det måste ju utforskas! Det gick faktiskt en liten stig runt större delen av tjärnen, men den försvann ibland och på några ställen var det blött, men det gick rätt bra att ta sig runt ändå. Det tog ungefär 1½ timme runt inklusive matpaus på 20 min (hade med mig tonfisksallad och ostmacka, mums). Zsandor hade hittat något äckligt att rulla sig i, så han fick bada av sig det värsta medan jag åt. Det var nog rätt bra dessutom, för det var varmt trots att solen gått i moln och Zsandor sprang och skuttade mer än på länge och tungan hängde en bra bit ner mot marken större delen av tiden... Vi hittade massor av fina ställen precis som jag trodde och det är otroligt vackert där, så den rundan kommer vi garanterat göra om snart. Ett bra badställe hittade vi också, där det verkade vara ganska långgrunt. Tre timmar var vi ute och sen var vi rätt trötta båda två. Men jag är piggare än på länge, är nästan frisk nu *peppar peppar* och det känns helt underbart att komma hem från en tung åttatimmars-arbetsdag och ändå vara pigg och sugen på en långtur!


Nöjd och glad


Nån vänlig själ hade byggt en bro här


Smutshunden simmar efter leksak


Ser mycket mörkare ut vad det är...


Zsandor med sin "skogs-blick"


Solen lyser över skogen bakom Gäddtjärnen

Kommentarer
Postat av: Tessan (Alvas mamma)

Jag är glad att läsa att du mår bättre!!!! Har kollat upp ripjakten i Dalarna och den är tyvärr 25:e augusti till 15:e november....

2009-08-06 @ 09:55:46
URL: http://danstanten.blogg.se/alva

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0