Riktig långtur

Förmiddagen tillbringades på balkongen i solen, sen efter en sen lunch begav vi oss till skogen, till fots faktiskt denna gång. Annars tar vi oftast bilen till skogen, även den närmaste skogen, eftersom det tar 20 min dit och på vardagarna har jag ingen lust att lägga 40 min av den dyrbara tiden på att gå längs asfalterade gångvägar. Men idag hade vi ju hur mycket tid som helst! Vi gick upp till Bångtjärn och därifrån in på en runda som går genom skogen ända bort mot Lilla Ålsjön, som vi gick en gång i maj tror jag det var. Den finns inte med på terrängkartan så var inte helt säker på hur den går och ville utforska den lite mer. Sist vi gick där så var det av misstag, vi var egentligen på väg nån helt annanstans och vi blev ute flera timmar länge än planerat. Men nu när jag var förberedd på en riktigt lång tur så var den inte så lång, eller så gick jag inte samma väg som sist. En bra runda var det i alla fall, väldigt fin, kuperad och öppen terräng. Väl framme vid Lilla Ålsjön fikade vi och rastade en stund, sen gick vi hemåt. Över fyra timmar har vi varit ute idag, Zsandor är helt slut!


Ibland räcker det inte med att svalka tassarna och dricka i bäcken, då gör man såhär!


Jag lurade Zsandor att svalka av sig lite i Bångtjärn efter en lång vandring uppåt


Fin utsikt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0