Kompisdag

Idag fick Zsandor en ny kompis, en tervuerense (stavning?) på 1½ år, tik såklart som han lekte med en hel massa. De hade jättekul ihop, hade samma sätt att leka, dvs. brottas så det var kanske därför han inte tröttnade som han brukar. De hade faktiskt svårt att slita sig från varandra när vi skulle gå, det var kul att se för oftast tröttnar han på att leka ganska fort och vill bara gå vidare. Den här kompisen blir nog en favorit i fortsättningen!



På kvällen gick vi en promenad där vi fick sällskap av Zsandors kattkompis som återigen har börjat följa efter oss som den gjorde i somras. Mysigt och Zsandor blir alltid så glad av att träffa den, tyvärr är han oftast lite för bufflig och kastar sig fram så den blir rädd, men om jag sätter mig ner emellan dem så kommer katten fram till mig och då går Zsandor fint fram och nosar försiktigt och sen går det hur bra som helst.
Nu busar han för fullt med sitt nya vildsvin som han absolut älskar! Han ställer sig till och med och gnäller utanför dörren till klädkammaren där vi förvarar den (han kan ju inte ha den framme jämt).

Kommentarer
Postat av: Tessan (Alvas mamma)

Vad bra att Zsandor har en ny kompis - det vore ju tragiskt om han bara skulle få längta efter Pepsi. Hon har ju mina systrars hundar som hon funkar jättebra ihop med och vi träffar ju en av grannhundrna här jättemycket.



Men den dagen Zsandor och Pepsi får träffas igen tror jag inte att det är mycket som kan slå den glädje Pepsi kommer att visa!

2009-01-23 @ 13:11:16
URL: http://danstanten.blogg.se/alva
Postat av: Malin B

Vad kul att Zsandor har en kompis som han verkligen gillar!

Jag har allt tänkt på honom och Pepsi, de måste sakna varandra jätte mycket.

Frippe är ju så snäll och gillar alla. =) Det är jätte skönt att aldrig behöva oroa sig för om det är en hane eller tik vi möter. Hos oss är det ju dessutom så lätt, det är oftast samma hundar och ägare som vi möter och då vet ju Frippe innan vilka som vill/får leka och bryr sig inte ett dugg om t.ex. Agnes som aldrig vill leka. Då leker han med hennes husse/matte istället. Kommer Molle rullar de runt som små valpar osv. Jätte skoj!

2009-01-23 @ 15:06:01
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Daffy

Så skoj med ny kompis, speciellt när dom leker så bra ihop. Fin är hon oxå, belgare ligger mig varmt om hjärtat då vi haft sådana hemma sedan -89. :)



..och du Sofie, jag har skrivit i min blogg och jag lovar att du inte kommer fälla en tår om du läser det. ;)

2009-01-24 @ 21:39:41
URL: http://daffys.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0