Mera skidor!

Igår kväll var vi ute en sväng och skidade, jag och Zsandor, bara en halvtimme men oj så kul vi hade! Han gasade på ordentligt och drog mig en stor del av vägen och jag blev påhejad av flera hundägare vi träffade på. Det enda problemet var då vi träffade hundar, framförallt två gånger då vi träffade på kompisar till honom (alla var visst ute igårkväll) som han ville hälsa på, för jag kunde ju knappt hålla emot utan åkte bara efter på skidorna... måste utarbeta ett sätt att lösa det där. När det gäller främmande hundar funkar det okej för då kan han gå vid min sida, men när han vet att han ska få hälsa, då travar han bara på, och jag glider efter...


Jag bestämde mig att vi ska satsa lite mer seriöst på detta med skidande, fick veta att Zsandors bästis har växt ur dragselen så den kanske vi får tillbaka och idag var jag och inhandlade en elastisk lina och karbinhakar så jag kan bygga mig en egen draglina. Jag ska fästa den elastiska linan i en bit vanlig blå-lina så den blir lagom lång, genom att ha en elastisk lina blir det inga rycka varken i mig eller Zsandor. Dessutom köpte jag ett hundförarbälte billigt på tradera så jag kan ha honom runt midjan. Fortfarande gäller ju att han är för liten för att verkligen dra runt mig på skidor, men hjälpa till kan han och dra litegrann när det är plant, för han är stark som en oxe trots sina ynka 18 kg! Så nu ser jag verkligen fram emot detta, jag har inget annat än skidor i huvet just nu, det är sååå kul att åka!
Synd bara att det var 7 grader varmt idag så snön smälter bort... när vi för en gångs skull hittat något positivt med vinter och snö - då försvinner den!

Idag blev en lite kortare tur, en dryg timme var vi ute i förmiddags i det varma vädret med strålande sol. Zsandor var inte alls pigg på att vara ute, kanske var han trött efter gårdagen. Sen måste matte och husse iväg på ärenden, bla besikta bilen (som gick igenom!) och nu på kvällen är det plugg som gäller, imorgon är allra sista dagen i skolan för matte...


Kommentarer
Postat av: Tessan (Alvas mamma)

Perfekt med hundförarbälte!!!!!! Jag är liiite avundsjuk, för just det där är ju något jag inte kan förverkliga med Pepsi nu när jag är själv med Alva (eh.. vi skulle förresten behövt snö också kom jag på). Men jag försöker göra Pepsis dagar så roliga som möjligt ändå!

2009-01-12 @ 22:59:14
URL: http://danstanten.blogg.se/alva
Postat av: Nilla

Ynka 18 kg! Ha ha, låter som en bjässe tycker jag. 8 kg mer än Doris, fast hon är ju tik, såklart.



Fasiken vad kul det verkar att åka skidor med hunden. Vi kommer upp och provar nästa vinter, Doris och jag.... ;)



Grattis till examen och lycka till i jobb-sökar-jakten!

2009-01-13 @ 08:50:06
URL: http://http:/nillasblogg.wordpress.com/
Postat av: daffy

Jo det var onekligen ett jobbigt besök men vi kände att vi var tvugna att få träffa Calle och se honom i sin nya miljö för att verkligen vara säkra på att det kändes rätt - även från Calle. Man kan ju aldrig veta hur hundar tycker och tänker men på hans beteende att döma så har han det toppen! Men visst, jag kommer alltid att oroa mig och saknaden kommer alltid finnas där..



Så kul att ni har möjlighet att åka skidor där uppe, jag önskade vi ochså kunde få lite snö, det kom faktiskt lite för någon vecka sedan men som vanligt fick den bara ligga några timmar för att sedan töa bort.. bläää!

2009-01-15 @ 10:23:56
URL: http://daffys.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0