Nya leksaker!

Jag och Zsandor var ute ca två timmar på dagen, matte var lite småseg pga halsont och mycket skidåkande. Vi gick upp till skogen men det var så mycket snö och inte så många upptrampade stigar så det var mest jobbigt, dessutom har jag haft lite ont i halsen hela dagen så jag ville inte ansträng mig så mycket.

På eftermiddagen gjorde vi något Zsandor älskar, nämligen åkte till djuraffären. För en pinscher som älskar allt ätbart och alla leksaker som piper så är det rena himmelriket där. Inte blir det sämre av att det ligger katter lite här och var som inte är rädda för honom och han alltid blir bjuden på godis av personalen (två av dem har också pinschrar).

Om jag vore rik skulle jag hyra en djuraffär ett par timmar till Zsandor, låsa dörrarna och sen låta honom springa runt och nosa, leka, äta och vara lycklig, ungefär som när man hyr MacDonalds till barnkalas...

Zsandor har gått ner till 16 kg vilket var en besvikelse, nej det är inte fett som försvunnit utan muskler. På sommaren väger han 18 kg men då är han ute och springer i skogen så mycket så han är jättemusklig, nu på vintern rör han sig mycket mycket mindre så det är inte konstigt att musklerna försvinner. Det trista är att han ju inte vill vara ute när det är snö och kallt, många hundar gillar att springa i snön men han är inte sån, tycker bara det är kallt och obehagligt. Han är lite fin i kanten min pojk. Ofta på vintern önskar jag att han inte var sån utan skuttade runt i snön lika glatt som många andra hundar man ser men under sommaren är han perfekt för han blir ju aldrig för varm.

Som en kompensation för en del tråkiga dagar den sista tiden så köpte jag en hel massa saker åt honom, godis, tuggben och leksaker som han fick välja + en till My som fyller år snart.



Vildsvinet blev självklart den nya favoriten, den piper inte utan grymtar, och han skulle nog kunnat leka med den hela kvällen men jag tog bort den efter en stund för det blev för mycket. Och så vill jag ju att den ska hålla ett tag... Det bruna är ett ben doppat i hundchoklad (dvs. inget kakao eftersom det är väldigt farligt för hundar) som Annika i butiken bjöd på.

Film där Zsandor leker med sitt nya vildsvin finns här.


Kommentarer
Postat av: Daffy

Men gud så jag skrattade när jag såg filmen, vildsvinet låter ju verkligen som en gris. Nu måste jag ge mig ut i affärerna för att kolla om jag hittar svinet, vilken kul present till andras hundar och såklart måste ju Calle få en oxå! ;)

2009-01-21 @ 22:04:31
URL: http://daffys.wordpress.com
Postat av: Tessan (Alvas mamma)

Kul med nya leksaker. Men vad lätt han har blivit... jag vågar inte väga Pepsi.. är rädd att hon väge 21-22 nu... kram

2009-01-22 @ 08:25:50
URL: http://danstanten.blogg.se/alva
Postat av: Nilla

Hi hi hi, helt klart pinscher som leker. Känner igen stilen! :D Men han var ganska lugnt och kontrollerad, tycker jag, i alla fall jämfört med en viss annan pinscher jag känner.......



Vad kul att personalen oxå har "våran" ras, det är ju alltid extra trevligt.

2009-01-22 @ 09:08:58
URL: http://http:/nillasblogg.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0