Resa till Malung och hemma igen

Nu har jag varit dålig på att skriva ett tag igen, men det har sina förklaringar. I torsdags åkte vi till Malung i Dalarna där matte skulle på anställningsintervju, så halva torsdagen tillbringades i bilen. Vi bodde i ett fint värdshus precis vid Västerdalälven, vilken Zsandor tyckte var väldigt läskig eftersom det brakade och knakade så mycket i isen.
På fredagen åkte vi runt lite i Malung och sedan efter intervjun bar det av hemåt igen. Båda dessa dagar var det ca -15 grader så det var inget väder för Zsandor att vara ute. Tror inte han hade så kul, men han gillar att åka bil som tur är.



Igår blev det två timmar i koppel i skogarna hemikring, Zsandor träffade sin bordercolliekompis Wilma och busade lite, men hon löpte så det blev lite för roligt efter en stund och vi fick avbryta. På kvällen lekte vi inne jättelänge med leksakerna, matte har lite dåligt samvete över alla trista dagar så vi har mycket att ta igen.
Idag var vi bara ute en dryg timme, gick till golfbanan där Zsandor fick springa lös, kastade pinnar och så satte han av efter två rådjur, men precis som vanligt så sprang han bara kanske 100 m och sedan vände han, tittade på mig och kom tillbaka när jag berömde honom. Sen stod han en lång stund och tittade på rådjuren som travade omkring längre bort, men utan en ansats att vilja springa dit, så duktigt!
Hemma igen lagom till att det började snö-hagla ute, vi har busat med leksaker, gosat och så har han fått kämpa med ostbitar i sin aktiveringskub. Förhoppningsvis fortsätter det snöa resten av dagen så vi kan åka skidor ikväll, eller åtminstone imorgon!


Varför nöja sig med en leksak när man kan ha åtta på en gång?

Kommentarer
Postat av: Malin B

Jag som tycker det ser komiskt ut när min vovve kommer med två leksaker på en och samma gång men nu ser jag ju att det är ingenting.

Hoppas att det gick jätte bra på intervjuvn!

2009-01-18 @ 16:42:42
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Tessan (Alvas mamma)

Vad duktig han är som kan motstå frestelsen att springa efter rådjuren!!!!



Pepsi får inte lika mycket långa promenader som förut, eftersom Alva vill gå själv. Det går långsamt och vi kommer inte så långa sträckor. Förut kunde hon ju sova i vagnen, men nu sover hon inte ens middag varje dag!



Lycka till med jobbet!



Kan du mejla mig adressen jag ska skicka selen till. Dumt att den bara ligger här! Kram på er!

2009-01-18 @ 21:57:26
URL: http://danstanten.blogg.se/alva

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0