Skidat runt Hörnsjön

Idag var vi ute och åkte skidor jag och Zsandor, vi var ute i 1.45 så det blev en himla lång tur. Vi åkte till golfklubben och sen runt Hörnsjön och hem samma väg igen. I början var det lite jobbigt för Zsandor var lite tjurig men sen gick det bättre, runt Hörnsjön gick det kanon, perfekt spår i nysnön och inget folk (vill inte träffa på folk när jag åker för det ser inte vackert ut, jag ser nog ut som en väderkvarn eller nåt som jag sprattlar...). Skönt också att det inte var några hundar på vägen, jag har just märkt att Zsandor blivit dålig på hundmöten igen, så går det när man slappat för länge och glömt bort att träna. Men så är det med en pinscher, man kan aldrig bara slappna av och tro att allt ska fortsätta vara bra för då hittar han på nya hyss...  Tror nog det är ett teckan på understimulering, får skärpa till mig lite.

Zsandor har börjat förstå att när jag har midjebältet på mig så ska han dra, även igår kväll när vi var ute en sväng till fots så drog han när jag hade bältet och draglinan, självklart berömde jag för jag vill gärna att han kopplar samman bältet och draglinan med drag, så blir skidåkningen lättare!
Så idag drog han massor på hemvägen och svängen runt Hörnsjön, det blir jättebra när vi får hem dragselen men än så länge måste jag hindra honom lite för det är nog inte så bra att dra så mycket med vanlig sele på misstänker jag, fel belastning och så, dessutom kan han säkert på skavsår, tunnpälsad som han är.


Riktigt så här mörkt var det inte...


Inte så lätt att fota sig själv på skidor!


Kommentarer
Postat av: Nilla

Oj, så mycket snö ni ser ut att ha! Här nere har snödropparna tittat fram på sina ställen! Och så har ni full vinter där uppe. Na na na na na na. :D



Visst har de extremt kort minne de där pinschrarna! Enligt Doris' tidigare ägare är hon döpt efter en fisk i "Hitta Nemo". Där finns tydligen en fisk utan korttidsminne och den fisken heter (i den svenska versionen) Doris. Kan bara säga att det passar bra.......suck!

Men det är bara att jobba vidare och aldrig tro att något är "fixat för gott" för nästa dag har de glömt allt och man får börja om. Igen!

Tur för dem att de är så rackarns söta..... ;)

2009-01-27 @ 11:27:02
URL: http://http:/nillasblogg.wordpress.com/
Postat av: Jessica & Desti

Åh vad roligt med skidor! Jag önskar att det kunde komma lite snö här också så man kunde ge sig ut med Desti... Här har snön bara legat i nån dag som längst, trist. :(



Ha det gott!

2009-01-28 @ 15:16:21
URL: http://vovve.info/jezzi/index1.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0