Ålsjön från andra sidan

Idag kände jag mig lite piggare på eftermiddagen så efter att ha filat ner de jädrans klorna åkte vi bort till skogen. Gissa om det var härligt att komma ut igen, det liksom kliar i kropp och själ av att inte få gå ut på flera dagar. Vi åkte bort mot samma ställe som sist, Kärrgruvan heter området, men nu tog vi en annan väg än sist. När vi går i skogen "här hemma" så brukar vi ju gå upp till en sjö som heter Ålsjön, ca 2 timmar hemifrån, och nu kom vi till den sjön fast från andra sidan, det var häftigt att få vidga vyerna lite på så vis för jag har såklart undrat vad som finns på andra sidan den stora sjön...
Vi gick längs med hela Ålsjön och kikade på ett väldigt litet gammalt gruvområde och en gammal hytta där det bara var en bäck kvar, och några skyltar med ritningar, men kul ändå för matte som är historieintresserad, Zsandor brydde sig nog inte. Vi var ute i drygt två timmar, skulle gärna gått längre men jag har ju varit sjuk så det är dumt att utmana ödet. Men vi åker garanterat tillbaka dit snart igen för det var fantastiskt fint och inte blir det sämre av att det växer otroliga mängder smultron längs vägarna!


Mysigt på väg ner mot sjön


Dricker lite vatten efter allt springande


Spanar på en roddbåt.


Där på andra sidan brukar vi stå, har foton därifrån från tidigare i somras!

Nu ligger sötisen bredvid mig i soffan, tassarna rycker och han snarkar högt. :-)

Kommentarer
Postat av: Daffy

Oj, såg att jag råkat skicka ett meddelande tre ggr i ett tidigare inlägg. Det var verkligen inte meningen men ena datorn jag sitter vid ibland lever sitt egna liv lixom..



Måste säga att det är imponerande att du orkar vara ute så mkt trots att du inte mår helt bra. Hoppas du blir frisk nu!

2009-07-25 @ 08:33:46
URL: http://daffys.wordpress.com
Postat av: Tessan (Alvas mamma)

Det verkar så härligt! Har du tid/ork med besök någon helg så kommer vi gärna upp, Alva, Pepsi och jag...

2009-07-25 @ 08:46:18
URL: http://danstanten.blogg.se/alva
Postat av: Malin B

Jag skulle nog titta mera efter smultronen än de historiska ritningarna men ack så vackert ni har det på er runda! =)

2009-07-26 @ 11:58:21
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0