Helg i Fresta

Matte och Zsandor är hemma hos mattes föräldrar i Fresta över helgen. Zsandor blev såklart jätteglad åt att komma hit, redan när vi svängde in i rondellen vid E4 kände han igen sig, stirrade ut genom fönstret och började gnälla, sötnosen. Idag var har vi varit ute i över 3½ timme, först en halvtimmes sväng på gärdet innan frukost och sen uppe i Frestaskogen där det var fullt ös på Zsandor som vanligt. Han var borta en bra stund och spårade nåt, jag tror det måste varit älgar för jag hört honom skälla på något och då brukar det vara älgar. Det var ett tunt laget blötsnö i skogen och varmt i luften så vi hade en väldigt bra promenad, lite jobbigt för My bara att gå i snön för hon har ju så korta ben...

Under vardagarna nu i veckan har det inte varit något speciellt för Zsandor, vi har försökt hinna ut minst en timme på kvällarna och i torsdags blev det två timmar i skogen. Vi gick upp till Bångtjärnen och han fick springa lös, tyvärr satte han i sig något äckligt så på natten var han uppe och spydde och förstörde mattes nattsömn. Dessutom skulle han ut och kissa mitt i natten, då är det jobbigt att bo på två trappor upp... matte gick ut i morgonrock, tänkte att det är väl inte så många ute vid tre på natten till en fredag. Men där var det en klar fördel när vi bodde med uteplats kan jag tala om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0